Äntligen är fotbollssäsongen igång! ⚽️
Här kommer lite information från föräldramötet, för er som inte hade möjlighet att närvara.
Försäljning
- Sportlotter, 5 st/spelare. Försäljning i mars-april.
- Ravelli istället för Newbody, minst 4 paket/spelare vid försäljning av fler så går hela vinsten (54kr/paket) direkt till lagkassan. Här finns en möjlighet att köpa sig fri, då får man istället betala 400kr direkt till föreningen. Försäljning i april, betalas sista maj.
- Restaurangchansen, minst 2 st appar/spelare. Försäljning från juni, betalas sista september.
- Bingolotter till Uppesittarkvällen, frivilligt men drar in mycket pengar till föreningen. Försäljning både privat (till släkt, vänner, kollegor) och även försäljning utanför systembolaget. November-december.
Förra året drog vi tillsammans in en vinst på 91786 kr i hela föreningen, inräknat försäljning av Bingolotter utanför Systembolaget. Bra jobbat!
Olika arbetsuppgifter som ingår
- Bollkallar till A-lagets matcher, ca 6 st. Inkl. 2 föräldrar 27/4 Västhagen - samling kl. 13.30 utanför omklädningsrummen.
- Arbete vid sammandrag på hemmaplan (baka, kiosktjänst, matchvärd etc.). Ingår även då andra lag spelar matcher på vår hemmaplan.
- Arbete på städ-/föreningsdagar på Kubenområdet.
- Arbete på Mid Nordic, ca 6 st pass. Varje pass är 8h. 2-4/8
- Fotbollsskoj (brukar vara i Augusti)
- Tränare, lagledare, kassör
- Sponsorer - vem kan ordna?
Från i år så är Kubikenborgs IF medarrangörer till Mid Nordic cup, vilket innebär att vår egen cup har lagts ner.
Exakta datum för bollkalleuppdrag, sammandrag, fotbollsskoj etc. kommer vartefter det är klart.
Alla måste bidra för att hjälpas åt, ingen kan göra allt men tillsammans kan vi!
Vi bestämde på föräldramötet att vi lagledare skickar ut kallelser till olika uppdrag t.ex. bollkalle, baka, matchvärd eller funktionär på Mid Nordic Cup. Sedan anmäler ni er till det uppdraget som passar er kalender, om vi får in för få svar så kommer vi efter en tid att dela ut uppdragen till er. Ni ansvarar, precis som tidigare, för att byta arbetsuppgifter med varandra om ni inte kan.
Vi har skickat ut en kallelse till vårt bollkalleuppdrag den 27/4 kl. 14 (samling 13.30) på Västhagen. Vi behöver fler som kan ställa upp och hjälpa till att heja på vårt fantastiska A-lag. In och anmäl er, vi behöver minst 4 barn till och minst 1 förälder.
-
- Äppellunda cup, 1-2/6
- Lilla VM, 28-30/6
- Mid Nordic, 2-4/8
Vi har två lag anmälda till varje cup, vi tar ut en avgift på 150kr/spelare per cup.
Messenger
Vi har nu valt att lämna Supertext och gå över till Messenger istället. Vi har skapat en grupp ”föräldrar kuben P2015 ⚽️” - har du inte fått någon inbjudan, meddela någon av oss ledare. Det är här vi ledare går ut med information om t.ex. träningar, matcher, cuper och annat som rör alla. Vi har valt detta för att vi då ser vilka som nås av informationen och lättare får feedback från er föräldrar.
Fotografier på hemsidan
Vi skulle gärna vilja lägga upp bilder på laget här på hemsidan, Är det okej med alla? Är det någon som inte får vara med på bild, meddela någon av lagledarna.
Fotbollskläder
Här på Stadium team sales kan ni beställa träningskläder med Kubikenborgs If´s logga på.
Nu kan du som är medlem hos Stadium gå in på “mina sidor” och välja förening Kubikenborgs IF P2015 på stadium.se, då går bonusen direkt in i lagkassan. Du kan välja att stödja upp till 4 föreningar & får bonus på alla dina privata köp. Uppmana gärna släkt och vänner att också stödja föreningen.
Det som är sagt kring kläder är att det är svarta byxor/shorts vid matcher samt matchtröja. Matchtröjor står föreningen för, så det är ingenting som du som förälder behöver köpa.
Ha en fin dag! 🌸
//Ledarna